Sayang anak-anak mama, kakak & adik ini untuk kamu baca dewasa kelak..tiada apa yang mama ada untuk ditinggalkan ...hanya secebis kenangan buat bekalan ..buat papa...terima kasih diatas segala pengorbanan mu yang tidak terhingga...hanya Allah yang akan membalas semua jerih perihmu mengharungi hidup bersama kami....Terima kasih pada Allah atas pertemuan ini...Terima kasih untuk cinta yang teristimewa ini....Semoga cinta ini akan sekali lagi dipertemukan Di Jannahmu Ya Allah.
Please note that this is a private website.

All content in the website is strictly belong to site owner (nh.razali).
Any ideas and issues brought in the website are based on site owner personal point of view and could not be threat as an official statement.

Friday, October 29, 2010

Khas buat ibuku - Bonda Mahani

Di saat aku selalu berterima kasih kepada orang lain untuk bantuan yang mereka hulurkan
adakah itu juga yang aku lahirkan untuk seorang wanita yang bernama ibu
yang menghabiskan masa hidupnya mendidik diriku sehingga aku manjadi seorang yang mengetahui
tujuan kehidupan aku di alam semantara ini
MAK
aku tidak dapat membalas ketabahanmu,cekal hati mu medidik diriku,
sabar murni melayan karenah anak anak mu, tiada mendengar sepatah keluhan,
apatah lagi cemuhan darimu,tiada sekelumit kemarahan terpancar dari wajahmu,
kerana menggendong amanah yang berat dari TuhanMU,
yang ku lihat hanya lah senyum darimu,
keikhlasan yang terpancar dari lubuk wajahmu,
MAK,
kini kau tidak tega untuk menyusur cabaran,mak sudah tua,
mak perlahan di mamah arus usia, namun semangat hidup terus mekar,
untuk melihat anak anakmu terus berjaya,

Ya ALLAH Ya Tuhanku,
Ampunilah dosa ibu,
sekiranya ade sekelumit ibadahku yang Kau terima ya ALLAH,
ingin ku hadiahkan kepada ibuku,
jauhkanlah aku dari perbuatan yang boleh menyakiti ibuku,
jauhkanlah aku dari perkataan yang akan mengguris hati ibuku,
berikanlah aku kekuatan dan panduan ya ALLAH,
supaya aku boleh berbakti kepada ibuku
walaupun aku sudah mempunyai teman hidup ku..

khas buat ibuku : BONDA MAHANI MOHD NAWI