Sayang anak-anak mama, kakak & adik ini untuk kamu baca dewasa kelak..tiada apa yang mama ada untuk ditinggalkan ...hanya secebis kenangan buat bekalan ..buat papa...terima kasih diatas segala pengorbanan mu yang tidak terhingga...hanya Allah yang akan membalas semua jerih perihmu mengharungi hidup bersama kami....Terima kasih pada Allah atas pertemuan ini...Terima kasih untuk cinta yang teristimewa ini....Semoga cinta ini akan sekali lagi dipertemukan Di Jannahmu Ya Allah.
Please note that this is a private website.

All content in the website is strictly belong to site owner (nh.razali).
Any ideas and issues brought in the website are based on site owner personal point of view and could not be threat as an official statement.

Friday, November 19, 2010

Ceritera Qaseh

Entry hari ini aku nak citer skit pasal kakak Qaseh....sejak dua menjak ni kita org noticed yang dia tersangat la talkative...bila kita org sampai umah jer terus bagi laporan untuk hole day dia and adik dia skali....x sempat nak bukak tudung aku di buat nya...

contohnya macam semalam dia baru jer balik dari beraya umah kawan atuknya di Semenyih...rumah org tu ader bela anjing...dia org pergi beraya open house Deepavali....so dia mengadu lah kat papa dia yang bila sampai jer umah india tu terus nampak anjing yang nak datang ke arah dia..'ader 2 ekor papa...beshar'....(ikut loghat dia la) ....pastu aper lagi terbeliak la bijik mata laki aku dengarkan aduan rakyat si qaseh....aper lagi kenelah soal siasat pulak mak and ayah aku...hehe..

mak aku pun explained la yang demer tak tahu pun yang rumah org india tu ader membela anjing...sekadar menziarahi...tapi x makan pun...mak & ayah aku pun tahu mana batasan nya....tapi tu la kan...budak baru nak blajar bercakap....maner tau nak menipu lah katakan...hihi...
kadang kadang sampai menik air mata pun ader bila tgk anak-anak membesar depan mata...kejap jer rasanya....pejam celik pejam celik dah setahun...pastu dua tahun....tiga...empat....dan seterusnya.....

kadang-kadang rasa macam nak sekat jer pertumbuhan mereka...biar jadik baby jer...hihi tapi malam x leh nangis or mintak susu tau.....haha...lawak nya la imagination aku kan...ader ker patut....ye la aku sedih jugak bila tgk kan zaman sekarang ni ...bila ank dah besar jer terus lupa ibu-ayah mereka...biarkan jer...ader pulak yang sanggup buang kat umah orang-orang tua....

Ya Allah.... kau kuat kan lah iman aku juga anak-anakku supaya kami tidak kersasar dijalan yang tidak di redhaimu Ya Allah....selagi nyawa ku di kandung badan dan selagi berkudrat lah aku di muka bumi ini....insyaallah aku akan balas segala jasa mak& ayah....AMIN....